czwartek, 2 czerwca 2016

Bransoletka i ... konkursik ...

Dziś bohaterką posta jest bransoletka. Do kompletu z wisiorem,  dla Pani Ireny :) Oto ona ...


Wykonałam ją ze szklanych, czarnych rivoli, które to oplotłam TOHO 15/0, 11/0, 8/0 Metallic Hematite. Dodatkowo taśma cyrkoniowa, hematytowe SuperDuo oraz 8/0 Opaque - Lustered Navajo White. Bransoletka składa się z pięciu modułków połączonych hematytowymi Fire Polish. 


Tak bransoletka prezentuje się w towarzystwie wisiora. Pasują do siebie ?


A teraz z innej beczki ... Prawie dwa tygodnie temu byłam na giełdzie minerałów i oto co udało mi się upolować ... Szesnaście kamulców przecudnej urody 😀 😍 


Teraz zadanie dla Was. Kto pierwszy poda prawidłowo nazwę i ilość sztuk wszystkich minerałów, ten otrzyma ode mnie nagrodę - niespodziankę, oczywiście coś z biżuterii :) Swoje typy wpisujcie w komentarzu pod postem :) Zapraszam do zabawy i czekam niecierpliwie na Wasze komentarze.
Powodzenia :)

29 komentarzy:

  1. Bransoletka cudna a cały komplet prezentuje się przepięknie :*
    Ileeeeee kamyczków :) Moja odpowiedź to:
    1 kwarc różowy
    1 awenturyn
    2 labradoryty
    3 malachity
    3 tygrysie oko
    1 krzemień pasiasty
    2 ametysty
    1 agat różowy
    1 turkus - chyba. Nie jestem pewna bo jakiś taki ciemny :/ jakby był jaśniejszy to bym powiedziała, że to lapis lazuli z Chile a tak to strzelam.
    No i ostatni ten spękany - nie mam pojęcia :P
    Mam nadzieję że chociaż połowę trafiłam :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się nie podejmuję wyzwania jeśli chodzi o minerały to ciągle czuję się jak laik.
    Rozpoznaję najbardziej oczywiste tygrysie oczy, piasek pustyni, kwarc róróżowy, ametysty, agat, labradoryty i krzemień pasiasty. Wszystkie zielone są poza moim zasięgiem. Ale to pewnie wina tego że poza malachitami nie mam żadnych zielonych kamieni :-P taka awersja do zieleni ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciągle się uczę :) Tyle jest pięknych minerałów:) Opanować nazwy ich wszystkich to potrafi tylko geolog :) chyba ...

      Usuń
  3. Bransoletka i wisior ideolo 😄 a do konkursu nawet nie startuję😱 rany pojecia nie mam.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Anito :) Szkoda, że nie bierzesz udział w konkursie 😞 Buziaki przesyłam :***

      Usuń
    2. znaczy to tylko, ze muszę się podszkolić w dziedzinie :**

      Usuń
  4. Dzięki Basiu :) Tobie również został ten spękany kamulec :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny komplecik, w cudnych kolorkach, a co do kamieni to jestem poza nie znam się całkowicie, ale wszystkie są cudne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agnieszko :) To prawda kamienie są cudne, nie mogę się doczekać, aż coś z nich wyczaruję :) Buziaki :*

      Usuń
  6. Dla Ciebie Basiu gratulacje też się należą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy kamienie określane jako "bębnówki" nadają się do oprawiania koralikami? Będę bardzo wdzięczna za podpowiedź, gdyż już nie raz korcił mnie taki kamyczek, a trochę się boję że nie będę mogła go potem wykorzystać. Bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak do tej pory obszyłam koralikami tygrysie oko i agat dendrytowy :) Nie było łatwo, jak przy kaboszonach, ale dałam radę. Zazwyczaj kupując kamienie szukam takich z jedną płaską stroną, którą potem przyklejam do podkładu. Cóż mogę Ci poradzić ? Po prostu spróbuj, zainwestuj w jedną sztukę takiego kamienia i postaraj się ją obszyć.

      Usuń