czwartek, 2 czerwca 2016

Bransoletka i ... konkursik ...

Dziś bohaterką posta jest bransoletka. Do kompletu z wisiorem,  dla Pani Ireny :) Oto ona ...


Wykonałam ją ze szklanych, czarnych rivoli, które to oplotłam TOHO 15/0, 11/0, 8/0 Metallic Hematite. Dodatkowo taśma cyrkoniowa, hematytowe SuperDuo oraz 8/0 Opaque - Lustered Navajo White. Bransoletka składa się z pięciu modułków połączonych hematytowymi Fire Polish. 


Tak bransoletka prezentuje się w towarzystwie wisiora. Pasują do siebie ?


A teraz z innej beczki ... Prawie dwa tygodnie temu byłam na giełdzie minerałów i oto co udało mi się upolować ... Szesnaście kamulców przecudnej urody 😀 😍 


Teraz zadanie dla Was. Kto pierwszy poda prawidłowo nazwę i ilość sztuk wszystkich minerałów, ten otrzyma ode mnie nagrodę - niespodziankę, oczywiście coś z biżuterii :) Swoje typy wpisujcie w komentarzu pod postem :) Zapraszam do zabawy i czekam niecierpliwie na Wasze komentarze.
Powodzenia :)

31 komentarzy:

  1. Bransoletka cudna a cały komplet prezentuje się przepięknie :*
    Ileeeeee kamyczków :) Moja odpowiedź to:
    1 kwarc różowy
    1 awenturyn
    2 labradoryty
    3 malachity
    3 tygrysie oko
    1 krzemień pasiasty
    2 ametysty
    1 agat różowy
    1 turkus - chyba. Nie jestem pewna bo jakiś taki ciemny :/ jakby był jaśniejszy to bym powiedziała, że to lapis lazuli z Chile a tak to strzelam.
    No i ostatni ten spękany - nie mam pojęcia :P
    Mam nadzieję że chociaż połowę trafiłam :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może ten ostatni różówy spękany to kwarc cherry?

      Usuń
    2. Znaczy wszystko źle?

      Usuń
    3. Agat dendrytowy i opal różowy?

      Usuń
    4. Basia ma rację ten ciapaty to obsydian.

      Usuń
    5. Został jeszcze jeden :) Ten spękany :)

      Usuń
    6. A widzisz :P u mnie w telefonie wygląda na różowy :P
      Agat ognisty?

      Usuń
    7. Serio?
      Aaaaaaaaaaaaaa :))))))))))))))))) ale super :****************

      Usuń
  2. Ja się nie podejmuję wyzwania jeśli chodzi o minerały to ciągle czuję się jak laik.
    Rozpoznaję najbardziej oczywiste tygrysie oczy, piasek pustyni, kwarc róróżowy, ametysty, agat, labradoryty i krzemień pasiasty. Wszystkie zielone są poza moim zasięgiem. Ale to pewnie wina tego że poza malachitami nie mam żadnych zielonych kamieni :-P taka awersja do zieleni ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciągle się uczę :) Tyle jest pięknych minerałów:) Opanować nazwy ich wszystkich to potrafi tylko geolog :) chyba ...

      Usuń
  3. Bransoletka i wisior ideolo 😄 a do konkursu nawet nie startuję😱 rany pojecia nie mam.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Anito :) Szkoda, że nie bierzesz udział w konkursie 😞 Buziaki przesyłam :***

      Usuń
    2. znaczy to tylko, ze muszę się podszkolić w dziedzinie :**

      Usuń
  4. Bransoletka jak najbardziej pasuje, ale wisiorek kradnie show ;)
    A kamyczki, niech pomyślę...

    - tygrysie oko x3
    - ametyst x2
    - kwarc różowy x1
    - krzemień pasiasty x1
    - labradoryt x2
    - malachit x3
    - obsydian x1
    - awenturyn x1
    - agat x1

    Spękany różowy będzie mnie teraz męczył, bo mam wrażenie, że już go gdzieś widziałam, ale za nic nie mogę sobie przypomnieć co by to mogło być!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Basiu :) Tobie również został ten spękany kamulec :)

      Usuń
    2. Tak myślałam o agacie, ale nie byłam do końca przekonana. Gdybym zobaczyła pod światło, to szybciej bym zgadła ;) Gratulacje dla Ani :)

      Usuń
    3. Dla Ciebie Basiu gratulacje też się należą :)

      Usuń
  5. Przepiękny komplecik, w cudnych kolorkach, a co do kamieni to jestem poza nie znam się całkowicie, ale wszystkie są cudne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agnieszko :) To prawda kamienie są cudne, nie mogę się doczekać, aż coś z nich wyczaruję :) Buziaki :*

      Usuń
  6. Czy kamienie określane jako "bębnówki" nadają się do oprawiania koralikami? Będę bardzo wdzięczna za podpowiedź, gdyż już nie raz korcił mnie taki kamyczek, a trochę się boję że nie będę mogła go potem wykorzystać. Bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak do tej pory obszyłam koralikami tygrysie oko i agat dendrytowy :) Nie było łatwo, jak przy kaboszonach, ale dałam radę. Zazwyczaj kupując kamienie szukam takich z jedną płaską stroną, którą potem przyklejam do podkładu. Cóż mogę Ci poradzić ? Po prostu spróbuj, zainwestuj w jedną sztukę takiego kamienia i postaraj się ją obszyć.

      Usuń